Blijf op de hoogte van het nieuws bij Impuls & Woortblind.
Email adres
Veilig en zonder spam

Waar ligt jouw grens? Bekijk de animatie grenzen herkennen

|
1 reactie

Heeft jouw partner of kind ADHD of ADD? Dan herken je dat vast wel: hij of zij gaat soms over jouw grenzen heen. Maar ook als je zelf ADHD of ADD hebt is het lastig je eigen grens te herkennen. Je gaat er al snel overheen uit enthousiasme of omdat je nu eenmaal graag helpt en geen NEE kunt zeggen…

Animatie grenzen herkennen

Hoe reageer jij als jouw grens bereikt is? Word je boos of krijg je hoofdpijn? Ieder lichaam geeft andere tekens. Herken de jouwe en leer je grenzen kennen. Bekijk de nieuwe animatie over grenzen herkennen op het Youtube kanaal van Naasten in Kracht en leer je hoe je dat doet. Want als je je eigen grenzen kent, kun je er beter zijn voor je naasten.

Meer over Naasten in Kracht

Naasten in Kracht is er voor partners, kinderen, ouders, broers, zussen en goede vrienden van mensen met een psychische kwetsbaarheid. Met tips en animaties over ‘grenzen stellen’ en ‘grenzen herkennen’. Ervaringsverhalen vormen het hart van www.naasteninkracht.nl. De verhalen geven naasten informatie, tips, inspiratie, troost en steun. Vooral van elkaar. Je vind er ook informatie en ervaringsverhalen speciaal voor naasten van mensen met ADHD en ADD.

www.naasteninkracht.nl

1 reactie. Reactie plaatsen

  • Dank voor het delen van deze info.

    Zojuist beiden bekeken. Leuk idee, zeer goed bedoeld.

    Een paar zaken geven mij helaas een minder fijn gevoel.

    Er wordt gesproken over “iemand die psychisch uit balans is”. Sorry hoor, maar ik voel me niet uit balans. Ik bekijk het positief, en voel dat ik goede kwaliteiten bezit die niet iedereen heeft. Ondanks soms/vaak onbegrepen te worden. Dus “uit balans”? Serieus? Kan het ook positief benoemt worden?

    De uitleg van de ik-boodschap kwam ook minder prettig binnen.
    Je spreek i.d.d. het waarneembare gedrag uit en geeft aan dat je daar een fijn of, in dit geval, niet zo fijn gevoel door krijgt. Je benoemt daarna alleen maar het gedrag wat je juist wel graag zou wensen.

    Onderzoek wijst uit dat nogmaals benoemen wat je “niet” wilt minder effect heeft of zelfs negatief effect kan hebben. Dat is nl. juist het bekrachtigen van het nagatieve, wat kan resulteren in misschien niet meer open staan voor info die daarna volgt.

    Mooi dat er ideeën en ervaringen gedeeld worden. Succes aan ieder.

    Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Blijf op de hoogte van het nieuws bij Impuls & Woortblind.
Email adres
Veilig en zonder spam